Τρίτη 12 Μαΐου 2009

Νέα δεδομένα στη βαθμολόγηση των γραπτών θα αντιμετωπίσουν οι φετινοί υποψήφιοι

Σε τεντωμένο σχοινί βαδίζει η νέα Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, καθώς η επιλογή των φετινών θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα πρέπει να ισορροπήσει ανάμεσα στα δεδομένα που δημιούργησαν οι περσινές επιδόσεις των υποψηφίων και στις φετινές αλλαγές που αφορούν τη σχέση υποψηφίων- εισακτέων, την ανακατανομή των θέσεων σε πολλά τμήματα ΤΕΙ και τη νέα ρύθμιση για βαθμολόγηση του μαθήματος της Γλώσσας. Το ΥΠΕΠΘ στo πλαίσιo των οργανωτικών μέτρων που έλαβε πέρσι για την αποφυγή παρατράγουδων παίρνει φέτος νέα μέτρα, τα οποία σχετίζονται με το σημαντικό θέμα των όρων της βαθμολογίας των γραπτών των υποψηφίων. Για πρώτη φορά φέτος δίνεται η δυνατότητα στα μέλη κάθε Βαθμολογικού Κέντρου να παρεμβαίνουν όταν κριθεί αναγκαίο, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή σύγκλιση στην αξιολόγηση των βαθμολογητών. Παράλληλα, στη διαδικασία της βαθμολόγησης ο πρώτος βαθμολογητής δεν θα υπογραμμίζει πια όπως έκανε μέχρι πέρσι, ελλείψεις, σφάλματα, αδυναμίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό, αλλά απλά θα αναγράφει με κόκκινο στιλό τον βαθμό στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού, θα υπογράφει στην ειδική θέση του γραπτού και μετά την ολοκλήρωση της διόρθωσης θα επιστρέφει τα γραπτά στην επιτροπή του βαθμολογικού κέντρου. Ο δεύτερος βαθμολογητής θα σημειώνει με πράσινο στιλό ελλείψεις, σφάλματα, αδυναμίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό και θα αναγράφει τον βαθμό στον ειδικό χώρο σε κάθε γραπτό. Ο βαθμός θα είναι στην κλίμακα 0- 100. Η αναβαθμολόγηση Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της δεύτερης βαθμολόγησης και αφού θα ελέγχεται η αναγραφή του βαθμού του δεύτερου βαθμολογητή σε κάθε γραπτό, θα αποσφραγίζεται από τη γραμματεία ο βαθμός του α΄ βαθμολογητή και θα ελέγχεται αν έχει διαφορά από τον δεύτερο βαθμολογητή μεγαλύτερη των 12 μονάδων. Εάν η διαφορά είναι μεγαλύτερη από 12 μονάδες στην κλίμακα 0- 100, τότε το συγκεκριμένο γραπτό, αφού επικαλυφθούν οι βαθμολογίες του πρώτου και του δεύτερου βαθμολογητή με αδιαφανή αυτοκόλλητα, θα παραδίδεται από τη γραμματεία στον αναβαθμολογητή, ο οποίος, σημειωτέον, δεν θα είναι από αυτούς που αξιολόγησαν το συγκεκριμένο γραπτό για πρώτη ή δεύτερη βαθμολόγηση. Αλλαγές έχουμε και στη βαθμολόγηση της Νεοελληνικής Γλώσσας, της οποίας η εξέταση αφορά το σύνολο των υποψηφίων. Από φέτος στο μάθημα αυτό το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 25 μονάδες, το δεύτερο θέμα με 35 μονάδες, οι οποίες κατανέμονται σε επιμέρους ερωτήσεις, ενώ το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Θα υπάρχει παρέμβαση όταν κριθεί αναγκαίο, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή σύγκλιση στην αξιολόγηση των βαθμολογητών
Το δίλημμα της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Η ΝΕΑ επιτροπή έχει να αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα που αφορούν όχι μόνο την επιλογή των θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων αλλά και στον βαθμό ευκολίας/ δυσκολίας τους, καθώς, ιδιαίτερα φέτος, υπάρχουν δεδομένα που επηρεάζουν όλο το σύστημα της πρόσβασης των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η περσινή χρονιά ήταν η χρονιά με τις καλύτερες επιδόσεις στην πορεία των Πανελλαδικών Εξετάσεων από το 2001 και μετά. Στη βαθμολογική κλίμακα του άριστα (18-20) βρέθηκαν 8.915 υποψήφιοι (ποσοστό σχεδόν 10%) γεγονός που δημιούργησε αφενός αδιαχώρητο στην είσοδο των υψηλόβαθμων σχολών και αφετέρου απογείωσε τις βάσεις των τμημάτων κυρίως Αθήνας, Θεσσαλονίκης. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, η συντριπτική πλειονότητα των περιφερειακών τμημάτων ΑΕΙ- ΤΕΙ έριξαν τις βάσεις τους και πάνω από 85 τμήματα ΑΕΙ- ΤΕΙ έμειναν με βάση... κάτω από τη βάση. Αφετέρου, οι κενές θέσεις έσπασαν ρεκόρ καθώς ξεπέρασαν τις 18.000. Η στόχευση του ΥΠΕΠΘ είναι φέτος να επιτύχει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων και οι θεματοθέτες τέτοιο βαθμό δυσκολίας/ευκολίας των θεμάτων, ώστε να έχουμε μεγαλύτερα ποσοστά υποψηφίων από πέρσι στις βαθμολογικές κλίμακες 10- 15 (με μείωση των βαθμολογιών κάτω από τη βάση) και από την άλλη να μην αυξηθεί, σε σχέση με πέρσι, ο αριθμός των υποψηφίων που θα πάρουν πάνω από 17.500 μόρια. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να διαμορφωθούν χωρίς σημαντικές αποκλίσεις οι βάσεις εισαγωγής των περιζήτητων κεντρικών τμημάτων και αφετέρου να περιοριστούν οι χιλιάδες κενές θέσεις εισακτέων στα περιφερειακά τμήματα.
Στην περίπτωση που αυτό δεν επιτευχθεί, τότε με βάση τα φετινά δεδομένα: αν δοθούν στους υποψηφίους σαφώς δυσκολότερα θέματα από τα περσινά, τότε θα έχουμε μεγάλη πτώση των βάσεων σε δεκάδες τμήματα αυξημένης ζήτησης της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης από τη μια, αλλά και αύξηση του αριθμού των κενών θέσεων ιδιαίτερα στα ΤΕΙ της περιφέρειας από την άλλη. Από την άλλη, αν τα θέματα είναι σαφώς ευκολότερα από τα περσινά, τότε για τους ακριβώς αντίθετους λόγους θα βρεθούμε σε δυσθεώρητα ύψη των βάσεων των περιζήτητων και ήδη υψηλόβαθμων πανεπιστημιακών τμημάτων του Λεκανοπεδίου και της Θεσσαλονίκης με άμεση συνέπεια την ύπαρξη χιλιάδων αριστούχων, που δεν θα πετυχαίνουν όμως στη σχολή πρώτης προτίμησής τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ

ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ!